Senin, 23 Oktober 2017

Video submission 1 "5 money-saving tips for college students"



As students, especially overseas students who are far from home, we should save money. For that in this post I will give 5 Tips to save money for student.

  1. Save money By saving we set aside our little moneyand use it only when pressed.
  2. Bring a lunch
    By bringing the provision automatically reduces your expenses compared to your snack in the canteen. In addition nutrition is more assured.
  3. Attending seminar
    Many activities on campus provide free food. One of them is this seminar. In addition to free food we can also award certificates. So luckily double.
  4. Working part time
    This one fits but you have free time. Instead of working on a part-time job. But do not forget your main task. Working part-time also includes frugality because it adds to your income.
  5. Setting a Budget
    Lastly what you need to do to save money in managing your budget. This one needs to be done so that we can easily manage the money so that it becomes thrifty.
Okey..that's 5 Tips on saving money for overseas students. So don't forget to follow this blog for support me. ~~

Sebagai mahasiswa, khususnya mahasiswa rantau yang jauh dari tempat tinggal, sudah seharusnya kita berhemat. Untuk itu pada postingan ini saya akan memberikan 5 Tips berhemat uang ala mahasiswa.

  1. Menabung
    Dengan menabung kita menyisihkan uang kita sedikit dan menggunakan nya hanya saat terdesak saja.
  2. Bawa bekal
    Dengan membawa bekal otomatis mengurangi pengeluaran kamu daibanding kamu jajan di kantin. Selain itu gizinya lebih terjamin.
  3. Mengikuti Seminar
    Banyak kegiatan-kegiatan di kampus yang menyediakan makanan gratis. Salah satunya aalah seminar ini. Selain dapat makanan gratis kita juga dapat sertifikat penghargaan. Jadi untungnya dobel.
  4. Bekerja paruh waktu
    Yang satu ini cocok but kamu yang punya waktu luang. Daripada gak ada kerjaan mending kerja paruh waktu. Tapi jangan lupakan tugas utama kamu. Bekerja paruh waktu juga termasuk berhemat karena menambah pemasukan kamu.
  5. Mengatur Anggaran
    Terakhir yang perlu kamu lakukan untuk berhemat adalah mengatur anggaran. Yang satu ini perlu untuk dilakukan agar kita mudah mengatur uang sehingga sehingga menjadi hemat.
Itulah 5 Tips menghemat uang untuk mahasiswa rantau. Semoga bermanfaat ..